2013. szeptember 3., kedd

2013. július 26. Közös kirándulás.

Péntek reggel ismét korábban keltünk, mint amit megszokhattunk. De egy nagyszerű nap elé nézhettünk. Miután mindenki felvette az "Önkéntesek" feliratú pólóját szokásosan lementünk reggelizni.

Reggeli után az egész iskola kint várakozott, hogy elindulhassunk egy közeli tisztásra. Két kocsival mentünk, mivel nem fért be mindenki ezért több részletekben vitték ki a gyerekeket. Akik nem fértek be a kocsiba, azok elindultak gyalog és útközben felvettek minket.

Amikor odaértünk a nagyobbak elindultak fáért, hogy megrakhassák a tüzet.  Egy kis patak mellett voltunk, a tisztástól pár méterre a pataknak volt egy vízesése, ott a fiúk egy kis fürdőhelyet alakítottak ki.
Volt aki már az ásás közben nem úszta meg szárazon.

Amíg mi szórakoztunk a nevelők szalonnát és hasonlókat sütöttek mindenkinek. Ebéd után az ovisokat próbáltuk elaltatni, nem sok sikerrel. Így a délutáni pihenésből nem sok minden lett. Ezt a "pihenést" követte egy nagyobb vízi csata. Másfél - két literes üvegeket megtöltve locsoltuk egymást.

Miután lefújták az egészet, jöhetett a napozás, az az a száradás. 6 óra körül elindultunk "haza".

2013. július 29., hétfő

2013. július 25. Csütörtök. Dévai Ferences Kolostor látogatása

Csütörtök a korán kelés ideje. Itthoni idő szerint, pontban 5.30-kor keltünk. 7 óra 40 perckor vonatra szálltunk és egy hosszú, több, mint 2 és félórás út után megérkeztünk Dévára.
Déván, megismerhettük a "Magyar Iskolák Központját". Egy ottani nevelő nő elmondta nekünk, hogy mit, hogyan csinálnak ott és hogyan irányítják ezt a nagy rendszert.

A központ megismerése után kaptunk nagyon finom ebédet. Ebéd előtt néhányan elmentek a várost megnézni és voltak akik inkább a hűvösben üldögéltek és várták az ebédet.
Vissza felé már busszal mentünk. Így az út csak 1 és félórás volt, de elfáradtunk.

2013. július 24., Szerda: Kalandpark

Szerdán reggel, a Várpalotáról érkezett magyar kiránduló csoporttal elmentünk a Retyezátra, a Kalandparkba.

A csoportból négyen teljesítették az egész pályát, volt aki csak lecsúszni mert, volt aki a feléig eljutott és voltak bátortalanok is, de talán majd legközelebb. Mindenki nagyon élvezte. Legyőzhettük félelmünk is.

Az ottani dolgozók nagyon segítőkészek voltak, ha elakadtunk egyből a segítségünkre siettek.

Miután sikeresen túléltük jöhetett a megérdemelt fürdés és csúszkálás. Sajnos nem mindenki vállalkozott a fürdésre sem, csak a medence széléről szemlélődtek, de így is mindenki jól érezte magát.

2013. július 28., vasárnap

2013. július 23. Kedd, Interjú és születésnapozás.

Akik a hétfői napon a Caritasba voltak, kedden is odamentek 12 órára. Aki maradt, az elment Attila bácsival a Polgármesteri hivatalhoz, a helyi TV-nek interjút adni. Szerencsére nekünk nem kellett beszélni, mi voltunk a dísz.

Délután 5 órakor, Attila bácsi és Martin a TVP-nél élő adásban szerepelt. Itt már az önkéntesek is szót kaptak. Tele vagyunk sztárokkal.

E mellé még felköszönthettük egyik önkéntesünket is, születésnapja alkalmából. Elég nehéz volt megszervezni a készületeket, a meglepetéshez, de nagyon jól sikerült. Reméljük egy igazán emlékezetes születésnapról gondoskodtunk neki.

2013. július 22.; Hétfő. Caritas megismerése.

Hétfői napon, 11 órakor a csoport elment a helyi Caritas szervezethez, hogy megismerje az ottani életet.

Sajnos, aki körbevezetett minket csak angolul tudott, de jó páran így is megértettük. A ház megismerése után, 4 önkéntes ott maradt és segített a gyerekekkel való foglalkozásban, játszottak velük és ebédet kaptak ott.

Pozitív csalódásként ért minket, hogy az ottani gyerekeket tanítják angolul és így tudtunk velük valamilyen szinten kommunikálni.

Képek a vasárnapi kirándulásról.

BarlangÁSZok.

IV. A csoport külön tevékenységei.

Vasárnap délután, Éva nevelő férjének, Csabának a vezetésével elmentünk, a közeli hegyekhez, kirándulni. Gyönyörű sziklafalak tárultak elénk és egy kis patak is csörgedezett mellettünk. Szebbnél szebb tájakat láttunk.

Csaba, Martin és Bence, Petrillától egészen az úti célig biciklivel jött. A testmozgás is meg volt.A többiek kocsival mentek odáig. Visszafelé azonban az egyik fiú nem volt elég kemény és átadta a kerékpárt Annának.